fredag den 29. juli 2011

Den gode smag glem den! Det handler om personlig indretning!

Personlig indretning er kodeordene hos det nystartede firma "Henriksdal klassisk boligindretning og restaurering" beliggende nær Skørping i Himmerland. Indehaveren Maj–Britt Wisholm har årelang praktisk erfaring med indretning, og udgangspunktet for rådgivningen er at alle mennesker er unikke og derfor med lige så unikke historier, ønsker og drømme.

"Det handler udelukkende om personlig smag og ikke om stil eller stilarter, når en stue, et værelse eller et helt hjem skal indrettes og når det er beboernes personlige smag, der er udgangspunktet, er resultatet altid et hjem, hvor man nyder at være, en base for tilværelsen, hvor tryghed og nærvær trives", siger Maj–Britt Wisholm, der er indehaver af virksomheden Henriksdal.

Henriksdal er også navnet på den helt exceptionelt smukt restaurerede proprietærgård, der huser virksomheden. Det er her, Maj–Britt Wisholm har udgangspunkt, når hun arbejder med boligindretning over hele landet og på alle niveauer lige fra indretningen af et enkelt børneværelse til totalindretningen af villaer, lejligheder og godser.

Maj–Britt Wisholm fortæller: "Jeg er nok anderledes end mange i min branche. For det første arbejder jeg lige så gerne med en lille opgave så som indretning af et enkelt hjørne i en stue , som jeg arbejder med store opgaver som indretning af et hel bolig. For det andet kommer jeg aldrig og pådutter mine kunder min egen smag/stil eller den berømte "gode smag". I stedet gør jeg meget ud af at realisere mine kunders egne ønsker i alle detaljer, jeg kalder det personlig indretning? samtidig med at jeg sikrer helhed og funktionalitet.

Henriksdal har et stort netværk af nedbrydningsfirmaer, auktionshuse, antikvitetshandlere. møbelhuse og specialhåndværkere, som alle bidrager med små og store fund. Også kontakter i udlandet kan virksomheden trække på, hvis det skulle være nødvendigt. På firmaets adresse er der snedkerværksted og faciliteter til at møbelpolstre, samt systue for som Maj–Britt Wisholm siger: "Det er meget tit, at jeg finder de helt rigtige skatte i mine kunders egne kældre og loftsrum, og herefter handler det om kreativitet og istandsættelse".

Et voksende forretningsområde for Henriksdal er at medvirke til at gøre boliger salgsklar. Konceptet er kendt fra tv og det er mere reglen end undtagelsen, at en veludført og gennemtænkt istandsættelse kan indbringe mange gange indsatsen i forøget salgspris. Her bidrager Maj–Britt Wisholm med sine evner til at skabe atmosfære og ofte med sine gode kontakter til de helt rigtige håndværkere.

"Vi mærker tydeligt, at folk prioriterer hjemmet højere end tidligere og at der ofte er behov for udefra kommende inspiration for at få levendegjort de drømme, som vel alle har i relation til det, der er ens hjem. Og efterhånden ved de fleste, at det ikke behøver at koste en formue at få hjælp til detaljerne", slutter Maj–Britt Wisholm.
 

Læs mere her

tags: udland, virksomhed, kreativ, atmosfære,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar