tirsdag den 31. august 2010

Forbrugerne bør være mere kritiske, når de køber elspareprodukter

Web butikken GreenPowerDeal.com udfordrer markedet med lavpris elprodukter til hjemmet.

En ny dansk virksomhed inden for miljørigtig teknologi GreenPowerDeal.com åbner nu dørene for de mange forbrugere, som gerne vil købe grønne elprodukter, men har problemer med at finde de rigtige varer til den rigtige pris.

Dårlige oplevelser med el-spareprodukter
Problemet i dag er, at mange forbrugere har haft en dyr og dårlig oplevelse med fx sparepærer og andre energispareprodukter , siger Thomas Jørgensen, direktør for The Smarthome Company A/S, der står bag web butikken GreenPowerDeal.com

For det første er energibesparende produkter generelt alt for dyre. Dernæst er det som forbruger næsten umuligt at gennemskue, hvad det er, man får. Der er mange såkaldte tilbud på markedet, men ofte er informationen på emballagen direkte vildledende, og i mange butikker ved de ikke noget om produkterne. Vi sikrer, at man nu kan få både lave priser og klar, saglig information , fortsætter Thomas Jørgensen.

Salg uden mellemled = besparelser op til 70 %
GreenPowerDeal.com kan via sin web butik levere produkter direkte fra producent til forbruger uden fordyrende mellemled og med en lav avance. Det giver en markant lavere pris for forbrugeren.

Det kan simpelthen ikke passe, at det skal være så dyrt at handle miljørigtigt , siger Thomas Jørgensen. Det gør vi nu noget ved på vegne af forbrugerne. Vores kunder vil ofte spare 50-70 % i forhold til almindelig butikspris, fordi vi henter varerne direkte hjem fra produktion til forbruger.

Høj kvalitet og socialt ansvar
Er produkterne så af en ordentlig kvalitet, når de er så billige

Thomas Jørgensen: Klart ja! De købes hos nogle af verdens førende fabrikker, hvor vi har sikkerhed for, at kvalitet og arbejdsforhold lever op til danske standarder. Desuden tester vi produkterne herhjemme ud fra en almindelig forbrugers synspunkt, før de kommer til salg på GreenPowerDeal.com

Hvis vores hjemlige test ikke godtgør, at et produkt er en brugervenlig og omkostningsvenlig løsning, så afviser vi varen. Vi foretager en række fravalg, men hellere det, end at lokke forbrugerne til at købe et produkt, der bare ikke er godt nok. Lige nu er der eksempelvis rigtig mange dyre og dårlige LED belysningsprodukter på markedet. Vi udvikler vores sortiment kraftigt over de næste måneder, men i hvert tilfælde vil vi først sikre os, at vi kan levere det rigtige produkt til den rigtige pris.

Besparelse på indkøb og elregning
Thomas Jørgensen forudser, at The Smarthome Company A/S med den nye web butik kommer til at skabe nogle dønninger i markedet:

Tiden er med klimavenlige energiprodukter, men desværre er der mange dyre og/eller dårlige produkter på hylderne. Med GreenPowerDeal.com går vi forbrugerens ærinde, og vi er derfor overbeviste om, at vores forretningsmodel vil få mange til at foretrække at købe deres energispareprodukter på nettet og dermed få både en her-og-nu besparelse på prisen og en efterfølgende besparelse på elregningen.

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar