onsdag den 19. januar 2011

Ny webbook om farvernes verden og deres kraft

Fredag den 24. april 2009 udkommer bogen Farvernes kraft. Forfatteren til bogen ønsker at dele sin begejstring for farver med sine læsere og inspirere dem til at bruge farvernes magi både i hjemmet og på arbejdspladsen.

Bogen er skrevet for alle, der vil vide mere om farver og lære, hvordan de kan bruges personligt i boligen og strategisk på arbejdspladsen. Farver øver indflydelse på os mentalt, og de kan hjælpe os med at organisere vores informationer, dramatisere begivenheder – og med at indrette os.

Forfatteren Rikke Maj Strack blev for alvor interesseret i farver under studiet til indretningsdesigner på Danmarks Designskole. Et studieophold i Brasilien gjorde det klart, hvor stor indflydelse farver har på mennesker og deres livsglæde, og den opsamlede viden og erfaring er blevet brugt i hendes virksomhed Kolorido. Der er skabt fantastiske farvesammensætninger i private hjem og strategisk rigtige farvesætninger i virksomheder og institutioner.

Den vigtigste lære fra Brasilien er, at ALT er tilladt. Vi skal møde farverne uden begrænsninger – så kommer personligheden og det særlige spil farverne imellem. Så hvorfor vælge hvidt

Designeren Verner Panton sagde engang: "Brugen af farver er som livet. Man må have et mål. Målet kan være næsten hvad som helst også at sætte de mest forfærdelige farver sammen. I børnehaven lærer man at bruge og elske farver. Senere, i skolen og i livet lærer man noget, der hedder smag. Det betyder for de fleste at begrænse brugen af farver."

Et andet citat signalerer, hvor stort et emne farver er. Den engelske statsmand Winston Churchill sagde: "Når jeg kommer i himlen, er det min mening at bruge en betydelig del af den første million år til maleriet for således at komme til bunds i farvernes verden."

Forfatter: Rikke Maj Strack:
Titel: Farvernes Kraft – sådan bruger du farvernes magi i hjemmet og på arbejdspladsen.
Priser fra 79,– inkl. moms (dog fratrækkes 50 % rabat fra 24/4 10/5–2009)
Køb bogen fra den 24/4–2009 på www.webbooks.dk
 

Læs mere her

tags: Danmark, 2009, Brasilien, virksomhed, moms, børnehave, strategi,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar