torsdag den 24. januar 2013

Ny ejendomsadministrator vil vinde på kundeservice

Endnu en rykker fra varmeselskabet og en telefon, der ikke bliver svaret. Det er virkeligheden for mange ejer- og andelsboligforeninger, som ikke kan komme i kontakt med deres ejendomsadministrator.
Det problem har iværksættervirksomheden Toft Administration sat sig for at løse.

En administrator du kan komme i kontakt med. Sådan lyder sloganet for virksomheden Toft Administration, der selv bor i Roskilde og siden 2009 har haft succes på markedet for ejendomsadministration. Konceptet er, ifølge direktøren selv, ganske enkelt: Det handler om at være oprigtig interesseret i at hjælpe kunderne, uanset hvilke spørgsmål eller problemstillinger, de ringer til os med , lyder det fra Helle Aggerholm Lay, der har arbejdet med ejendomsadministration i 20 år.

Et oplagt nicheområde
Selvom jeg sad i en god stilling som økonomichef i et af landets store entreprenørfirmaer, var jeg nået til et punkt i mit arbejdsliv, hvor jeg enten skulle fortsætte ud af samme tangent eller tage springet og starte op selv. Og da jeg var overbevist om, at det her område kunne udvikles kraftigt ved blot at løfte serviceniveauet over for beboerne i de enkelte ejer- og andelsboligforeninger, valgte jeg at tage springet , fortæller Helle Aggerholm Lay, der allerede fra starten havde sat meget konkrete mål for sin virksomhed: Inden for de to første år skulle hun have to medarbejdere.

God service betaler sig
I dag består Toft Administration desuden af Mette Vilhelmsen, som blev ansat som sekretær i maj 2011, og af Hanne Hjortholm, der siden oktober 2011 har arbejdet som bogholder. Målet har fra dag ét været at give kunderne den bedst mulige service. Det lyder måske banalt, men erfaringen viser, at mange ejer- og andelsboligforeninger har en administrator, de enten ikke kan komme i kontakt med, eller som er uinteresseret i at hjælpe , fortæller Helle Aggerholm Lay. Tilsyneladende har Toft Administration ramt et overset behov, da virksomheden har haft en kraftig vækst i de sidste 2 år.

Vigtigt at forstå beboernes behov
Vores fornemste opgave er at sørge for, at den daglige drift fungerer, så hverken foreningens medlemmer eller bestyrelsen skal bruge tid på at dobbelttjekke, om regningerne nu er betalt til tiden, eller om forbrugsregnskaberne er afregnet korrekt , fortæller Mette Vilhelmsen. I dag har Toft Administration desuden en række faste leverandører og samarbejdspartnere, der gør det muligt for virksomheden at fokusere på og understøtte foreningernes fulde ejendomsdrift. "Det er blot en ekstra bonus til vores kunder, for vores hovedfokus ligger på den daglige drift, som er livsnerven for foreningen", lyder det fra Hanne Hjortholm. En påstand, som bakkes op af Thomas Trøster, der er bestyrelsesformand i en ejerforening.

Fordi Toft Administration tager sig af økonomien, herunder betaling af regninger og opkrævning af beboere, har vi fået tid og arbejdsro til at koncentrere os om at forny og vedligeholde vores fælles ejendom og effektivisere driften af ejerforeningen , lyder det fra Thomas Trøster.

Ingen grund til panik
Selvom der er mange ´kolleger´ inden for ejendomsadministration, ser Helle Aggerholm Lay ingen grund til panik. Tværtimod er jeg overbevist om, at vi kan samarbejde og henvise kunder til hinanden. Hvor vi har vores primære fokus på den daglige drift, har andre det på advokatbistanden og andre igen på ejendomsmæglingen. Der skal nok være plads til os alle , afslutter hun.


Læs mere her

tags: 2009, 2011, direktør, økonomi, regnskab, bestyrelsesformand, Roskilde, virksomhed, arbejdsliv, andelsboligforening, iværksættervirksomhed, Ford, boligforening, ejendomsdrift,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar